Contact Form

 

ZIKRIN, karyaku yang spontan....



Karya ini aku hasilkan secara tidak dirancang... spontan, mungkin rakaman wajah budak ini menarik perhatian aku dan cuba memaparkannya ke atas canvas. Cat minyak atas kanvas, hampir seminggu lebih aku cuba menyiapkan lukisan ni... seronok juga buat potrait.. tapi sebenarnya aku tidak berapa pro sangat dengan potrait cuma nak buat experiment subjek. Kalau tak silap karya ini di hasilkan tahun 1999...
Apa yang jelasnya kalau nak lukis potrait kena ada gaya, kalau kita pegi kat Central Market tu memang ramai yang kita lihat pro melukis potrait, memang aku tidak nafikan kehebatan mereka.. aku respek kat dia orang tu, memang terror.

Total comment

Author

Latif Maulan

1  comments

IMBAUAN YANG DATANG.
Sisa segala kenangan, di kaki malam, mengundang hampa nestapaku, menemani dugacinta kehidupan, yang masih setia menjanajikan, mentari paginya di sini, lembar hari pun bangkit, mendewasakan aku, dengan lagu selamat tinggal, pada imbau rasa dan ketakutan, yang datang bermukim setiap musim.......

Cancel Reply